Pardot – Dé marketing automatisering tool, volledig geïntegreerd met Salesforce.com

De vraag ‘Wat is Pardot eigenlijk?’ wordt veel gesteld door mensen die een marketing automatiseringstool willen integreren in hun Salesforce platform. Pardot is een toonaangevend marketing automatiseringssysteem waarmee u potentiële klanten kunt bereiken via verschillende manieren, zoals bijvoorbeeld e-mailcampagnes, sociale media en betaalde marketing. Deze marketing automatiseringstool voor Salesforce synchroniseert ook uw huidige klanten in Salesforce zodat de communicatie wordt geautomatiseerd en verbeterd.

Om de vraag verder te beantwoorden, benoemen we hier de aspecten van dit marketing automatiseringssysteem die het meest worden gebruikt in combinatie met Salesforce.

Wat is Pardot? Het is een e-mailmarketingtool.

Pardot wordt grotendeels gebruikt als e-mailmarketingtool voor Salesforce campagnes. Als u bijvoorbeeld een Salesforce campagne voor een evenement, kunt u de lijst met deelnemers van uw Salesforce platform integreren in een Pardot engagement- (of drip-) campagne om contact te houden met deze leads nadat het evenement is afgelopen.

Naast de voordelen als e-mailmarketingsysteem, kan deze tool ook meldingen naar gebruikers sturen wanneer op bepaalde e-mail links wordt geklikt of wanneer formulieren worden ingediend, wat betekent dat u geen kans zult missen om een ​​lead op te volgen.

Wat is Pardot? – Een tool voor lead generatie en marketing.

Misschien is een van de meest waardevolle aspecten van Pardot  is dat het contactformulieren kan genereren die op de website van uw bedrijf kunnen worden gebruikt. Deze contactformulieren kunnen worden aangepast om de informatie vast te leggen die u nodig acht om uw leads op te volgen en kunnen naadloos worden geïntegreerd in een aantal websites, waaronder WordPress.

Zodra iemand het contactformulier op uw website heeft ingevuld, kunt u via het Pardot platform het volgende automatische leadmarketing proces instellen:

  • Contactinformatie wordt vastgelegd en opgeslagen in een dynamische lijst met “website leads”.
  • Deze lijst wordt ingevoerd in een lopende e-mailcampagne.
  • De nieuwe lead wordt automatisch een e-mail gestuurd, die kan worden gepersonaliseerd op de specifieke contactinformatie die is ingevoerd, d.w.z. inclusief voornaam, bedrijf, etc.
  • U kunt opgeven welk e-mailadres de nieuwe lead moet verzenden op basis van bepaalde informatie die de persoon heeft ingevoerd. Er wordt bijvoorbeeld een andere e-mail verzonden, afhankelijk van de branche die de lead heeft aangegeven.
  • Een Salesforce gebruiker wordt aan de lead toegewezen op basis van het feit of de e-mail is geopend, of op de koppeling in de e-mail is geklikt of op een andere specificatie die u hebt vermeld.

 

Wil je meer te weten komen over de Pardot automatiseringstool,  kijk dan op de website van Salesforce of neem contact op met Cloud Recruitment Solutions.

Wij bieden de Salesforce Pardot training aan zodat je alle kennis in huis hebt om je certificaat te behalen. Voor meer informatie over onze trainingen, ga naar onze trainingspagina.

Pardot